Vuxna

Vuxenseglingar

Seglarskolans vuxenkurser passar både för de som knappt varit på en båt, och de som har seglat mycket innan.

Att segla skolfartyg skiljer sig från att segla fritidsbåt vilket gör att alla har mycket att lära. Under kursens gång hålls lektioner t.ex i sjömaning, navigation, skrovuppbyggnad och diverse annat som har med båtar att göra och går att anpassa efter intresse och kunskapsbas hos vuxeneleverna ombord.

Målet är att ta sig till nya intressanta platser och lära känna nya människor, samtidigt som man får möjlighet att utmana sina egna och naturens gränser. Våra vuxenseglingar vänder sig till deltagare som är minst 20 år.

Antagningsförfarande

Deltagarplatserna börjar fördelas 2023-12-04 men det går självklart att anmäla sig även efter detta datum.
Inom några veckor efter detta får du besked om antagning eller om du står på reservplats.

I kurspriset ingår helpension

Inga förkunskaper i segling krävs. Du skall kunna simma 200 meter. Vuxenseglingar ombord på våra fartyg innebär stort gemyt, härlig atmosfär, god mat och umgänge. Ett tillfälle att komma bort från vardagen och fullständigt koppla av.

Vuxen – S4C

Upptäck den spännande naturen på Vestlandet och känn på Nordsjön. Norska fjordar och möjlighet till att besöka skotska öar om vindarna är rätt. Buss från och till Göteborg ingår i priset. Bussen avgår till kursen från Göteborg kvällen innan påmönstring och ankommer åter till Göteborg morgonen efter avmönstring.

Vuxen – V1C

Segling längs vår vackra bohuskust för dig som vill prova på att segla segelfartyg eller redan har upptäckt den härliga gemenskapen ombord. Fantastiska naturupplevelser och charmiga kustsamhällen står på programmet. Påmönstring fredag eftermiddag.

Vuxen – H1C

Mera segling för dig som vill prova på att segla segelfartyg eller redan har upptäckt den härliga gemenskapen ombord. Både Norge och Danmark är inom räckhåll och möjlighet att prova på dygnssegling med vaktgång om vädret är rätt.

Vuxen – H2A

Trevlig sensommarsegling som garanterat blir en upplevelse. En chans att få uppleva dansk natur och kultur eller vårt eget vackra Bohuslän beroende på vindarna.

Vuxen – Dagssegling

Under en dag får du uppleva livet ombord i farvattnen runt Göteborg.